sunnuntaina, huhtikuuta 29, 2007

MAHA ALKAA OLLA KUNNOSSA

LARA: eilen mamma vei meidät LINTUTORNIIN. Kääk. Siellä ei ollut mitään tekemistä. Meikäläiset ei näe mitään tornista kun seinät on niin korkeat. Kököteltiin vaan kun mamma katseli lintuja jollain vempaimella. Se ei ollut kamera vaan jotkut kiikarit. Ne mamma osti vuosi sitten venäläiseltä katukauppiaalta Tallinnassa ja hän on niistä edelleen ikionnellinen. Ihmiset!
Minä olen taas tyytyväinen kun ollaan siirrytty takaisin luonnonmukaiseen ruokaan. Minulla on ollut maha kipeänä tosi kauan ja mamma alkoi epäillä kuivamuonaa. Ensin hänelle selvisi että tämä kallis ruoka ei edes sisällä niin paljon A-vitamiinia kuin pussissa lukee. Minulla alkoi olla iho-ongelmia ja mamma epäili heti sitä ruokaa. Rasvapuutoksen mamma sulki pois koska me syödään kalaöljyä. Sitten me saatiin Pedron kanssa mamman tekemää riisipohjaista "ylimenokausiruokaa" johon hän lisäsi vähän mahaa sun muuta. Saatiin myös A-vitamiinikuuri kananmunien muodossa ja minun iho parani viikossa.
Mamma kokeili antaa muutama pripula sitä kuivamuonaa aamuisin, mutta sitten minulla oli aina maha kipeänä illalla. Siksi mamma ei enää anna niitä pripuloita ollenkaan.
Nyt ollaan hiljalleen siirrytty riispitoisesta lihaisampaan ruokaan. Ja minä kakin vaan kerran päivässä. Mamma ostaa meille ekologisesti tuotettua niin paljon kun on mahdollista ja syödään kaikki raakana. Hän haluaa nyt vähentää myrkkyjen määrää elimistössämme. Sanoo että Pedron adhd-oireetkin saattaa johtua niistä myrkyistä. ????

Mm tämmöistä ruokaa me nyt syömme eri kombinatioissa ja kaikki tarjotaan siis raakana:

 Lihaa (nautaa, sikaa, lintua, lammasta, kalaa), mahalaukkua raakana ja kuivattuna, sisälmyksiä (sydäntä, maksaa, munuaisia), kananmunaa, raastettua porkkanaa ym meille sopivia vihanneksia, marjoja, kalaöljyä, hunajaa, oluthiivaa, merilevää, vehnänalkioöljyä, luita

 Keitettynä: luomuriisi, kaurariisi, kauraa, Yrjölän puuro

 Muuta: luomupiimää, raejuustoa, luomujoghurtti, jokunen tumma leivänpalanen,