perjantaina, maaliskuuta 07, 2008

Bad hair-day

LARA: minua on kohdeltu kaltoin. Aion tehdä kuten Vanhanen. Valittaa.

Me mentiin metsälenkille mamman ja Pedron kanssa illansuussa kun alkoi jo pimetä. Mamma päästi meidät juoksemaan kuten tavallista.

Maahan on tullut paksu märkä lumi josta nousee aivan ihania hajuja. Muun muassa peurojen. Minä ajattelin tuoda ruokavalioomme vähän vaihtelua ja lähdin saalistamaan. Pitäisi mamman tietää että sudet ja koirat metsästävät illan pimetessä.
Meidän lauman alfat eivät tietenkään vaivautuneet lähtemään minun mukaan, vaan jättivät koko saalistushomman minulle. Yli tunnin minä huhkin yksin siellä pimeässä metsässä. Lyön vetoa että mamma ja Pedro painuivat välillä kotiin lämpimään, koska mamman kailotus loppui pitkäksi aikaa.
Kun olin tulossa kotiinpäin - ilman saalista tietenkin - ne tuli minua vastaan metsässä niin pirteinä, niin pirteinä. Ja kuivina.
Minä olin aivan puhki ja kaipasin suihkuun. Tukka oli likomärkä ja mulla oli JAKAUS. Voin vaan kuvitella minkä näköinen olin. Ja arvatkaa mitä mamma tekee? Se ottaa minut kiinni ja sitten mentiin porukalla LENKILLE!!! Minä jaksoin tuskin nostaa käpäliä. Häntäkin painoi kuin lyijyä. Kaiken lisäksi satoi lisää öklöttävää, märkää lunta. Onneksi Max (x) oli sisällä eikä nähnyt miten naurettavan näköinen olin.
Mutta ei tässä kaikki. Kun tultiin kotiin mamma laittoi Pedron ja minut "koirien kuivatushuoneeseen" koska oltiin kuulemma niin öklöttävän märkiä.
Grrrr...
Koko lenkin aikana minä en muuta tehnyt kuin ajatellut mamman ihanaa sänkyä, kuinka ensin kuivattelisin päiväpeitolla ja sen jälkeen oikaisisin väsyneitä koipia.

(x) Max on naapurin ihana saksanpaimenkoirauros isolla U:lla. Se livahtaa aina välillä kotoa ja käy moikkaamassa minua. En ole vielä kertonut sille ettei minulla ole juoksuaikoja . Minut on leikattu.