lauantaina, marraskuuta 22, 2008

SOVE läpäisty!

MOSKU: tänään oli pelastuskoirien soveltuvuustesti. Minäkin osallistuin.
Ekaksi siinä oli nolla-koira. Sitä olisi pitänyt ohittaa nätisti, mutta minä kerroin sille muutamia asioita ja koetin saada leikkimään. Se kuritti minua. Narttu tietysti!
Sitten oli paljon ihmisiä. Niille piti olla kiva.
Se jälkeen piti kävellä epämukavalla alustalla samalla kun Irkku kolisteli astiaa jossa oli kettingit. Minä en huomannut, en epämukavaa alustaa enkä kolistelua kun siellä oli niin paljon hajuja. Lopuksi Petteri ampui pari laukausta. En kiinnittänyt niihinkään mitään huomiota.
Läpäisin testin heittämällä.
Nyt saan treenata isojen pekojen kanssa!

Tämän jälkeen meillä kaikilla koirilla oli kivat yhteistreenit. Ensin mentiin ankkamarssia ympäri aluetta. Mun edellä oli kiukkunen poikasakemanni. Mutta mamma ei anna kenenkään satuttaa minua joten minua ei pelottanut. Olisin halunnut räyhätä sille vähäsen, vaan en saanut.
Sitten me koirat muodostettiin pitkä kunniakuja. Jokaisen koiran piti juosta sen läpi omistajan luokse. Minä tein maailmanennätyksen. Tulin niin kovaa että mamma meinasi mennä kumoon. Me tehtiin se oikeana luoksetulona.
Ja sitten meitä koiria kannettiin. Harjoitus sekin!
No, kohta painan niin paljon ettei kukaan jaksa nostaa!!

Lopuksi oli etsintäharjoitukset.
Minä söin luuta ja nukuin autossa kunnes tuli mun vuoro. Auto oli ihanan lämmin kun mamma piti sitä käynnissä. (Tänään on aika koleata, -5 astetta ja tuulta. Monella koiralla oli TAKKI...)
Minulle otettiin yksi maalimies ja yksi häirintäkoira, Irkun Huugo-terrieri.
En yhtään välittänyt Huugosta ja Irkusta vaan menin suoraan Petterin luo syömän ja leikkimään. Petteri on kiva.