perjantaina, maaliskuuta 13, 2009

Harrastukset: Tuunaus ja laulu


MOSKU:- Olenko koskaan kertonut että mun hobby on tuunaaminen. Yleensä tuunaan pomon tavaroita. Ohessa kuva mun parhaimmista töistä.
Ajattelin muotoilla talvikengästä sellaisen joka on helppo vetää jalkaan joten poistatin osan vetoketjusta.
Samaa filosofiaa olen käyttänyt kesäkengässä. Ilman kiristysnauhaa kenkä sujahtaa todella kätsysti jalkaan. Minäkin pääsen nopeammin ulos. En ymmärrä pomon muminoita että kengät ovat Eccoja. Entä sitten?
Fleecesormikkaaseen olen tehnyt tuuletusaukkoja. Sen sijaan pomon hopeisissa kynttiläjalkossa ja vaasissa oli turhia aukkoja, joten purin ne umpeen. Sen lisäksi kynttiäjaloissa oli ylimääräsiä osia.

Mun uusi aluevaltaus on yksinlaulu.
Pomo "soittaa" kurttua ja minä laulan aarioita.
Tosin väsyin pomon säestykseen tänään.
Pomo käyttää kymmensormijärjestelmää. Yhdeksän levossa, yksi käytössä.
Tänään repertuaarissa oli Ukko Eiku Nooa, Tuiki, tuiki eikutähtönen, Auld eiku lang song, Blott en dag-virsi dacapona viisi kertaa, Auld lang eiku song uudestaan, Havana Gilan viisi ensimmäistä nuottia ja MET-eiku-SÄ-eiku-KUK-eiku-K-eiku-IA.
Pomon tekniikassa on parantamisen varaa. Aina välillä haitari venyy metrin pituiseksi pötköksi jota pomo prässää yhteen hirveän melun säestämänä. Ääni on korvia raastava.

Ja mulla on muutenkin maha sekaisin.
Ollaan syöty luita.

IDITAROD-tilanne: Mackey ensimmäisenä Iditarodissa, lähti myös ekana sieltä. Hän on siis taittanut puolet 1600 kilometrin matkasta.
Lumi peittää uran, mutta se ei estä häntä pitämästä ennätysvauhtia. Ihme mies.