maanantaina, toukokuuta 25, 2009

Metsässä taas



LARA: -Mamma heittäytyi herkäksi ja kuvasi pyyllyni, kun löysin ruokakuppini jäljen päässä.
Tehtiin sama juju kuin eilenkin. Mentiin Virviikiin ja pomo teki meille iltapalajäljet. Minä pääsin vähällä. Ei tainnut olla kuin 5 minuuttia vanha "jälki". Mutta hyvin oli mamma piilottanut ruoan kuusen alle.




-Kyllä silmät kiiltää kun maha on täynnä hyvää ruoka. Ja piutpaut. Mamma unohti tehdä jotain juttua uudessa kamerassa jolla tää on kuvattu.




-Tässä olemme me uudessa kuljetusboksissa.

MOSKU: - Minulla oli 20 minuuttia vanha jälki ja nyt ajoin sen ihan siististi. Mitä nyt loppupäässä meni pieneksi pyörimiseksi ja takajälkeilyksi.

Muuten olen kuulemma unohtanut muutamia asioita tottiksesta: tuo luvan pyytäminen on pyyhkiytynyt pois päästä aika hyvin. Nyt hinkataaan odottamista, luvan pyytämistä ja sitä ettei tehdä mitään luvatta (!). En esim saa ryysätä mamman yli autosta ulos, pitää istua ja ottaa kontaktia jne.
Kun en tullut kyytiin autoon, pomo lähti ajamaan ilman minua. Minä jäin ihan ymmälläni pyörimään parkkipaikalle kunnes sitten kuulin mamman kutsuvan jostain kaaauuukaaaaa. Tuli kiire. En viitsinyt maha täynnä ruokaa juosta 6 kilsaa kotiin...

Kotona olen jo ihan hyötykoira.
Ihan itse keksin tuoda mammalle tohvelit, ja nyt se sujuu jo pyynnöstä.Siihen ei ole tarvittu muita palkkoja kuin kehuja ja rapsutuksia. Kovin paljon mamma kyllä hukkaa niitä tohveleita ja muita kenkiä. Esineitä olen osannut poimia ja viedä mammalle jo pienestä asti. Koska todella pidän kantamisesta mulle opetetaan kuulemma seuraavaksi postin tuominen - vaan ensin kuulemma pitää osata pysyä omalla reviirillä.
Sitten ainelistalla on valojen sytyttäminen ja sammuttaminen.

Kuvat pomo on ottanut uudella Olympus Mju 1040-kameralla.