sunnuntaina, lokakuuta 11, 2009

Pomolla kuumetta

MOSKU: - Ulkona paistaa aurinko, sisällä on kuumaa, mutta pomo palelee. Makaa sohvassa ja parantelee orastavaa flunssaa. Eilen se oli koko päivän jossain Samariajuhlissa. Me oltiin Laran kanssa ulkona kun oli hieno ilma.

Pomolla on myös gerbiilikuume. Mutta ei halua maksaa niistä mitään. Eilen oli lehdessä kahdesta gerbupojasta jotka tarvitsevat uuden kodin. Isoine terraarioineen kaikkineen pojat maksaa 10 egee! Minä en ole koskaan nähnyt gerbuja oikeesti. Pomo kasvatti niitä kennelnimellä Kaza-Khan ja oli jopa vuoden kasvattaja kerran. Se keskittyi agouteihin, eli riistanväärisiin joten arvostaa sen tittelin tosi paljon. Siihen aikaan teki tuloaan kaikenlaiset värimuunnokset ja kilpailu oli kova. Yksi kasvattaja jolla oli erinomaisia isoja argenteja oli muuten Kana - nykyinen "julkkis"!
Saa nähdä minkä värisiä nää on. Pomon käsityksen mukaan toinen olisi agouti, toinen argente.

Haluan muuten palata siihen pekoharjoitteluun Taidetehtaalla. Pomo mokasi. Mulle piti laittaa maalimies haamuna, mutta sen pomo unohti. Maalimies menikin valmiiksi piiloon. Tää oli eka kerta ja silti osasin etsiä ja löysin.
Kun moni muu koira aristaa pimeetä mulla ei ole sen kanssa ongelmia. Me ollaan treenattu pomon kanssa niin paljon kun olin lapsi!
Lara menee pimeessä mutta se etenee varovasti. Mulla on tuhat-ja-sata lasissa!!!