sunnuntaina, syyskuuta 21, 2008

Pölynimuri - entä sitten...?

SYYTÖN. Putkessa näkyvät hampaanjäljet eivät ole minun tekemiä!


LARA: Eka pentuyö ohi ilman suurempata sodankäyntiä.
Pedro vietti yön jättijättihäkissä, minä sain sentään olla vapaasti - koska olen tervepäinen - ja pentu nukkui omalla punaisella villapetillään mamman sängyn vieressä. Sitä ei kuulemma opeteta nukkumaan sängyssä.

Aamulla Mosku sai tutustua Pedroonkin. Se tapahtui pihalla, kun mamma vei meidät kaikki aamupissille.
Alkuun Mosku oli aivan järkyttyneen näköinen, taisi siltä päästä pieni huutokin. Ymmärrän Moskua täysin. Pedro saa kenet vaan huutamaan.

Sitten meidät - siis minä ja Pedro - laitettiin siihen jättihäkkiin siksi aikaa kun mammalla ja pennulla oli aamun leikkihetki. Sitä pitää kuulemma nyt ekaksi opettaa tykkäämään KEHUISTA ja hakemaan kehuja !!!
Sic! (Nimensä se osaa jo)
Meillä opetetaan koiria jonkun ihmeen "positiivisen vahvistamisen" kautta, mammaa siteeratakseni. Mammalla on joku sellainen teoria että koirat (ja ihmisetkin) oppii 99 prosenttia asioista positiivisten kokemusten kautta. Kehuminen on myös ihmisten ja koirien välinen kommunikaatio. Meitä pitää kehua heti ja AINA kun teemme jonkun asian ihmisen mielestä oikein.
Sitten Moskulle tehtiin eka "luonnetesti". Pölynimuri.
Minä ja Pedro häviämme aina kun mamma ottaa sen esille. (Tykkään kyllä kun mamma imuroi MUN mahaa mutta tuo häärääminen pitkin laittioita on vähän häiritsevää)
Pentu ensin katseli ja tutkaili tuota pahaäänistä hirviötä ja meni sitten omalle makuupaikalle ihmettelemään. Ei tainnut pölynimuri tehdä suurtakaan vaikutusta tuohon pojaan.
Me sakemannit olemmekin aika kovia....
Minä kerroin Moskulle että se tulee vielä monesti ihmettelemään noiden ihmisten touhuja.

Mosku on muuten aikamoinen luonne. Eilen mamma laittoi sen hetkeksi siihen jättihäkkiin. Se sähläsi jaloissa kun mamma laittoi tulta keittiöhellaan ja mamma pelkäsi että se satuttaa itseään.
Me oltiin Pedron kanssa meidän puolella taloa mutta me kuultiin miten pentu raivosi häkissä.
Sillä on hirveät leuat. Mamma pelkäsi että sen maitohampaat lentää taivaan tuuliin kun se karjui ja repi häkin ovea.
Vau, sanon minä.

Pedro on kamalan kiinnostunut pennusta. Ei edes antaisi sen nukkua rauhassa.