maanantaina, lokakuuta 27, 2008

Lätäköitä ja steppiä














MOSKU: PEEEEDRO, LAAAAAARAAAAA! KATTOKAA. KATTOKAA. Millaisen lätäkön sain aikaiseksi?

Osaan jo nostaa takajalkaa pissatessa. Tekniikka menee silleen että ensiksi istutaan kyykkyyn niinkuin minä nyt. Sitten pissataan ja samanaikaisesti nostetaan toista takajalkaa. Ne on tosi ammattilaisia ne jotka nostaa molemmat takajalat. Niitäkin on. Mamma kertoo nähneensä sellaisen Porvoossa. Se heittää pyörää samalla kun se pissii.
Se EI ole sakemanni. Eikä edes villakoira vaan joku pieni valkoinen trasseli.

LARA: Minä olen ihan poikki.
Päiväsaikaa riehuu tuo pentu, öisin riehuu mamma.
Toissa yönä mamman piti nousta ja mennä jonnekin. Eikä tietenkään sytyttänyt valoja.
Kuten jo tiedämme mamma on öisin sokea kuin lepakko. Takaisin tullessa se istahti sängylle.
Melkein.
Onneksi minä en silloin nukkunut lattialla. Mamma painaa ainakin kymmenen tonnia, enkä haluaisi jäädä alle.
Mosku jäi.
Se veti sikeitä lattialla eikä aavistanut mitään. Sitten maailma rojahti sen niskaan.
Voi siitä huutoa!
Mamma taittoi itsensä johonkin ihme siltamuodostelmaan ettei Mosku litistyisi.
Kumpikaan ei päässyt mihinkään. Mamma oli jumittunut sängyn ja kirjoituspöydän väliin, pentu mamman alle.
Mosku ulisi ja mamma kikatti.

Nuku nyt sitten tuommosessa metelissä.
Mamma on kyllä nopea valittamaan jos HÄN ei saa nukkua.
Kuten tänä aamuna.
Jostain syystä aamu on nyt eri aikaan kuin muutama päivä sitten. Jotenkin paljon myöhemmin.
Mosku halusi herättää mammaa pienellä steppausnäytöksellä.
Väära aika, väärä paikka.
Mamman nenä jäi eilen Moskun maitohampaiden väliin kun Pedro ja Mosku paini mamman SYLISSÄ.
Nenästä ei ole tanssilattiaksi.
Mamma ei nauranut Moskun esitykselle.
Minä nauroin. Mamman nenälle.
Se on hauskan näköinen.
Olen nähnyt samanlaisen jollain piirretyllä elukalla.