sunnuntaina, joulukuuta 07, 2008

Kamala määrä uusia hampaita...

MOSKU:Huh, mikä päivä!
Aamulla mentiin sinne leikkimieliseen kisaan.
Minulla oli parina Jukka ja Jukan Lara-snagu.
Mamma otti minut suoraan autosta kentälle, eikä tajunnut että minun piti tutkia maastoa pikkutarkasti ennenkuin voin ryhtyä töihin. Kävi kuitenkin mammaa sääliksi sen verran että päätin näyttää osaamiseni pienen ylipuhumisen jälkeen.
Oltiin kyllä sitä ennen oltu kävelyllä. Tavattiin ISOA, siis IIISOOOOOA, englannin mastiffia jonka kanssa juttelin. Se pyysi minut kaveriksi kävelylenkille ja me vietiin ihmisemme lenkille jokirannalle. Minä en voinut mennä kovin kauas kun oli se kisa.
"Kisassa" me tehtiin pieni seuraaminen, istumista ja maahanmenoa,ampumista, ihmisryhmää, noutoa ja pientä ryömimistä. Luoksetulossa tein taas uuden maailmanennätyksen. Ja pysähdyin seinään. (mamma ei väistänyt...)
Sain palkkoja aivan kamalasti. Jopa siitä melkein täyskaadosta.

Minun ei tarvinnut maata paikallani kuin muutaman hetken sillaikaa kun Lara teki oman kuviokelluntansa, sen jälkeen mamma leikki mun kanssa palloleikkiä.
Kentällä toimin parhaiten kun palkkana on pallo. Olen tosi vietikäs, sanoo mamma. En tiedä mitä tarkoittaa, tiedän vaan että tykkään jahdata kaikkea liikkuvaa.
Mutta tykkään myös namipaloista. Välillä sainkin niitä palkaksi, välillä narupallon.

Kävin kisan jälkeen lepäämässä autossa aika kauan ja sen jälkeen mamma piilotti leluja sinne tänne. Löysin ne helposti enkä häiriintynyt muista koirista. Enkä mennyt häiritsemään niitä.

Käytiin ostamassa minulle uuden pehmeämmän pallon.
Minulla irtoaa hampaita edelleen enkä oikein tykkää pureskella kovia juttuja.
Ensi kerralla - varmaankin huomenna - kun mennään kentälle mun ei tarvitse tehdä muuta kuin leikkiä palloleikkejä.