keskiviikkona, tammikuuta 21, 2009

Pallo hukassa - ei minulla mutta pomolla

MOSKU:-tänään oli taas D&C-sisätreenit. Meitä ei ollu kuin minä, Yngvie-kultsu ja Pulmu-valkoinenpaimenkoira. Yngvie ryppyili minulle.
Yngvien emäntä oppi kaulaketjuehdollistamisen.
Hän kilistää kaulaketjua sen merkiksi että NYT alkaa kiva. Ketjun hän laittaa sitten Yngvien kaulaan. Treenin jälkeen se otetaan pois. Näin koira kuulemma ehdollistuu kilinään ja yhdistää se siihen kivaan/treeniin/etsintään. Eli se ikäänkuin herätetään työhön sillä kilinällä.
Pomo miettii jonkun muun keinon mulle. Se kilistin pitää olla joku toinen juttu, joku joka on AINA mukana. Pomo on niin alzheimer että taatusti unohtaa sen ketjun kotiin silloin kun sen todella pitäisi olla mukana.

Treeni meni silleen että ekaksi treenattiin paikallaoloa - kaikki kolme yhtaikaa. Minun mielestä minä toimin hyvin, mutta pomo tyri monta kertaa.
Seuraaminen meni ihan plörinäksi kun pomo vaihtoi systeemiä ohjaajan kehotuksesta.

Ekaksi palkkana oli nameja (paikallaolossa). Sitten siirryttiin palloihin.
Minulla oli hillittömän hauskaa. Niin hauskaa että vauhdissa sekoitin istumisen ja maahanmenon. Maahanmeno meni tosi vauhdikkaasti.
Pomon pitää harjoitella pallojen käyttöä. Se on varsinainen rähmäkäpälä niiden kanssa.