sunnuntaina, marraskuuta 26, 2006

Med en
hunds ögon


Matte tycker jag ska ha en egen blog. Det får väl bli som hon vill.

Just nu är det lite stiljte i huset. Jag är sjukskriven och ska ta det lugnt. Själv begriper jag inte varför. Matte säger att jag har genomgått en stor operation och att operationssåret måste få tid att läka. Jag har inte märkt någonting. Utom när jag ska sträcka på mej. Då känns det som om magskinnet hade krympt.
I dag har vi haft det matte kallar "kökslydnad". Hon försöker gömma föremål så gott hon kan och ber mej söka upp dem! Det roliga är att man får en massa godsaker för varje upphittad sak man kommer kånkande på. För mej är det här en piece of cake, men ni skulle se dendär stollen till storpudel som bor här i samma hushåll! Pedro heter han. Hans luktsinne måste vara i klass med människornas.
Nu ska jag ta matte och pojkspolingen med på nattpromenad och sen går jag och lägger mej.