maanantaina, marraskuuta 27, 2006


Slut på mamma-
ledigheten


Nu är det äntligen slut på mamma- och sjukledigheten!
Matte lovade jag får springa lös ikväll. Jeeees!
Veterinären tittade på min mage i dag och sa att den ser sååå bra ut. Som om det var någon nyhet. Sedan gav hon mig godbitar. Det är ett kiva ställe, den där veterinärkliniken. Jag hörde matte säga åt veterinären att jag är en konstig hund som tycker så.

Nu när jag är opererad kan jag inte få valpar mera.
Mina och Pedros valpar föddes 20 augusti, två flickor, fyra pojkar, alla kolsvarta.
Först bodde vi i bastun, som jag tycker är superplatsen i vårt hus. Sedan gjorde matte något som hon kallade valplåda i arbetsrummet. Den var också kiva, för jag kunde ligga i vardagsrummets soffa och hålla koll på valparna.
När de var fyra veckor rev matte valplådan, och sen var det slut på friden. Tack och lov för soffan, för upp i den tog dom sig inte. Då ännu.
Valparna fick också vistas på vår lilla radhusgård. Fast där vistades dom ju inte mer än någon dag. Sen hittade någon på att smita genom staketet!
Det var minsann tuffa, modiga och öppna små krabater, ska jag säga. Inte var dom rädda för någonting, inte. Utom Einstein som matte döpte till Hot Shot - han är utrusad med både intelligens och liiite självbevarelsedrift.
Nu är alla valpar hos sina nya mattar och hussar.
Hot Shot bor i Läyliäinen, Hot Toddy i Lovisa, Hot Rod i Nådendal och Hottentott i Sibbo. Hot Cocoa bor i Liljendal och Hot Chili Pepper i Borgå.