lauantaina, maaliskuuta 01, 2008

Iditarod-lähtöä odotellessa

- Lara! Mamma on tainnut pudota hankeen. Täytyy lähteä etsimään. Sinä saat olla hakukoira kun osaat hakea niin hyvin, minä olen ohjaaja. Toivottavasti kukaan ei pyydystä meitä matkalla. Minä en halua sinne koirien keräilykeskukseen josta olet puhunut.
- Pöljä, käänny. Sitä paitsi minua ei huvita vetää tuota vekotinta perässäni yhtään enempää.
- Vait ettet muka jaksa vetää! Minähän tässä vedän ja sinä laiskottelet.
- Hi-hiiii. Sakemannitytöt ovat fiksuja...
- Kuulepas. Nyt ei ole kyse älykkyydestä. Minusta on kiva juosta valjakossa. Minä voisin osallistua vaikka Iditarodiin.
- Uskon. Tuommonen luupää siinä tarvitaankin. Eihän kukaan järkevä koira viitsi vetää ihmistä perässään 1800 kilometriä.
- Sinä et ymmärrä erämaaelämän päälle.
- Ja minä en aio kiistellä sinun kanssa.
- Ei kannata. Isovillakoirat eivät edes saa osallistua Iditarodiin. Eivätkä sakemannit.
- No sepä hyvä. Ikinä ei tiedä mitä meidän mamma saattaa saada päähänsä.

Iditarodin symbolinen startti on tänään. Huomenna sunnuntaina on virallinen lähtö klo 14 (Alaskan aika).
Uutta tänä vuonna on paikannusjärjestelmä jonka avulla nettiyleisö voi seurata kisaa. 15 musheria kantaa lähetintä joka näyttää valjakon sijainnin. Näin on järjestäjä luvannut.

Tässä linkki Kjetil Backenin ja Team Norwayn sivuille joista voit myös seurata kisaa.
Peukut ja varpaat pystyyn Norjan puolesta. Olisi se hienoa jos voitto tulisi Pohjoismaihin.