perjantaina, marraskuuta 14, 2008

Ketteryysharjoittelua

Ne kuuluisat kellariraput.

MOSKU:Tänään pääsin mamman kanssa taas kaupungille. Käytiin ensin Maarin kentällä. Siellä oli Bosse ja hauskan näköinen musta koira (riiseni kuiskaa mamma). Me leikittiin vähän. Sitten minä hyppäsin matalalle pöydälle, istuin ja menin maaten ja sain kehuja ja namia. Kävelin lankkua pitkin ja sain kehuja. Lopuksi oli hyppy yhden laudan yli. Eka kerralla minä kävelin yli mutta sain silti kehuja. Tokaksi hyppäsin yli kuin metsäkauris. Siitä suorituksesta tuli kamalasti kehuja ja namia.
Sain olla vapaana ja katsella Bossea ja sen riiseniä. Ihmisiä juoksi, käveli ja pyöräili. En mennyt kenenkään luokse kun mamma keksi aina jotain juttua mulle.
Hiottiin myös vapaata luoksetuloa kentän laidalla. Komento on "täällä". Heti kun käännyn mammaa kohden ja kiihdytän tulee KLIK. Perillä saan palkan. Saan olla miten vaan kunhan menen mamman luokse. Tätä harjoitellaan myös kotona.
Kentän jälkeen mentiin Uusiokeskukseen. Jännä paikka. Siellä oli kauheesti kaikenlaista tavaraa hallissa ja ulkona. Lastauspalleja oli pilvin pimein. Ihmiset tekivät töitä. Me saatiin lupa "treenata" siellä. Treeni oli sitä että käveltiin paikat läpi. Sain hyppiä ja riehua vaapaasti. Oli kivaa. Kaikki kehui.
Sitten nukuin tunnin autossa Lundin p-hallissa kun mamma juoksi asioilla.
Kotona oli 30 metrin jälki jossa iltapäiväpala päässä + uutena asiana kaksi kapulanoutoa pihalla. Pidin kapulan nätisti suussa, en pureskellut sitä ja luovutin kauniisti käskystä.

Nyt olen IHAN NAATTI.

Jaa sitä piti myös mainita, että ollaan alettu opiskelemaan sellaisia pieniä puupalikoita. Niitä laitetaan joskus tulevaisuudessa jäljelle ja minun pitää löytää ne.
Mamma pitää ne esineet ensin jossain (ei kerro missä!) että niihin tarttuu oikein kunnon mammahaju.
Sitten mamma ottaa yhden esineen käteensä, saan haistaa sitä ja sen jälkeen pitää ilmaista se. Minä olen itse valinnut maahanmenon ilmaisuksi.
Siitä tulee KLIK ja palkka.
Kun olen sisäistänyt tämän homman, mamma piilottaa palikat ja mun pitää tietää mitä tehdä kun haistan ne. Palikoiden jälkeen jatketaan muilla esineillä.
Tätä treenataan ensin hyvin pienellä alueella keittiössä.