torstaina, marraskuuta 13, 2008

Peko-kokeisiin viikon kuluttua

MOSKU: Meillä on uusi sohva. Tai on se ollut jo joku viikko. Me mahdutaan kaikki neljä siihen yhtaikaa, siis mamma, Lara, Pedro ja minä. Mamma on piilottanut sen tuhannen viltin alle. En tiedä miksi.
Tänään mamma kävi jossain pelastuskokouksessa kuuntelemassa miten ruotsalaiset treenaa rauniokoiria.
Minä olen treenannut sisällä, koska nyt sataa taas sen liksäksi että ulkona on märkää ja kamalan pimeää. Minä treenaan edelleen esineiden luovuttamista, mutta nyt mamma heittää ne metrin, puolitoista. Minusta on tosi kivaa hakea ne. Komento on "apport". Sitten tulen esine suussa mamman luo ja mamma sanoo "loss". Välillä pudotan esineen liian aikaisin. Silloin ei tule "klik". Olen kokeillut monta kertaa.
Äsken mamma kokeili "platz"-komentoa silleen että hän käveli, minä seurasin perässä ja sitten hän sanoi platz.Minä heittäydyin salamannopeasti lattialle ja sain taas "klik" ja hirveesti namipaloja.
Muutamaan päivään ei ole ollut seuraamista. Nyt otettiin sekin yhden kerran. Perusistunta + yksi askel. Pysyin täsmälleen oikeassa paikassa ja istahdin nopeammin kuin valo kulkee. KLIKK ja mammuttipotti!
Tämä on koirien lottoa. Ikinä ei arvaa milloin tulee jättipotti. Tai kyllä minä jo osaan aavistaa. Se tulee silloin kun teen jotain mamman mielestä oikein hienoa. Sen jälkeen tunti loppuu.
Minä voisin leikkiä näitä leikkejä vaikka kuinka kauan, mutta mamma ei jaksa kuin korkeintaan minuutin.

22. marraskuuta pääsen pelastuskoulutuksen pääsykokeisiin.Jos läpäisen ne saan ruveta treenaamaan isojen pekojen kanssa.