lauantaina, huhtikuuta 04, 2009

Moskuhuumoria

MOSKU:- Tylsä viikko takana. Pomo oli jossain päiväkirurgisessa leikkauksessa ja nyt sillä on iso reikä kyljessä jossa on ainakin tuhat tikkiä. Se ei ole leikkinyt mun kanssa viikkoon, eikä ole ollut tottistreenejäkään. Hyvä kun ollaan päästy metsään juoksemaan Laran ja Pedron kanssa.
Eilen pomolta loppui huumori tyystin.
Minä olen keksinyt hyvän tavan päästä ulos puuhastelemaan, istun oven eessä ja vingun yhtenään. Jossain vaiheessa pomo menee halpaan ja avaa oven mulle.
Eilen tein saman stuntin. Olin kerjännyt ulos about kuusisataa kertaa kun illansuussa pyysin taas nätisti päästä kakille. Pomo tiuski jotain, mutta päästi ulos. No, minähän ampaisin syömään mun aiemmin löytämääni aarretta - pomon mukaan jotain ällöttävää mömmöä. Juoksin ympäri pihaa aarre suussa. Kun säntäsin maantielle nousi varsinainen riemu. Pomo tuli perässä ja komensi takaisin pihalle. Äänensävy oli sellainen etten uskaltanut muuta kuin totella. Taisi kuulua Ouluun asti.
Sitten ajattelin hauskuuttaa pomoa "ota-kiinni-jos-saat-leikillä". Juoksin hiekkakuopalle, hypin naapurin pihalla ja huusin labbistytöille. Pomo karjui naama punaisena pihalla. Se oli oikein hupaisaa. Mutta sitten pomo painui sisään ja jätti mut yksin ulos. Se ei ollut kovin kivaa ja hetken päästä tulin kotiin. Silloin pomo motkotti jotain tyyliin "vai haluat olla ulkona" ja tunki mut tarhaan YKSIN. Siinä jouduin istumaan ikuisuuden enkä uskaltanut edes haukkua kuin ihan vähän.
Tänään en taida tehdä samaa temppua. Ulkona sataa räntää ja tiedän että pomo on kerran jättänyt salukinsa tunniksi kaatosateeseen kun se leikki ota-kiinni-jos-saat-leikkiä. Se oli kuulemma saman ikäinen kuin minä nyt.